STEM nutrició

STEM nutrició
Gerard i Alejandro

El dia 22 de març corresponent a la classe 6 d’ STEM vam parlar sobre els essers vius autótrofs i els heterotrofs. També vam parlar i vam fer un experiment sobre el poder calorific dels aliments.Experiment: Hem calentat aigua creman dos tipus dd patates ( pringles i marca blanca) per mesurar l’energia que despren cada una en calories.

Els alumnes amb millor calificació de 3r d’ESO a l’assignatura de Ciències Naturals anem cada dimarts per la tarda a l’escola a fer classes experimentals amb estudiants voluntaris del programa Science, Technology, Engineering i Mathematics (STEM) de la Universitat Pompeu Fabra. Aquest programa, es va originar a Nova York i s’ha portat a molts països diferents per tal d’expandir la ciència en la nostra societat. A part de la ciència n’hi ha d’altres temes com les matemàtiques. El programa dura unes 10 sessions i, per grups, us explicarem una mica el que hem estat fent i aprenent:

Aquesta setmana hem disseccionat una pota de pollastre per veure les diferents parts que contenia, com per exemple: els tendons, els lligaments, els cartílags, els músculs, els ossos, la medul·la òssea, entre d’altres. Ens vam posar per parelles i vam seguir les instruccions que ens donaven els universitaris. Poc a poc, a mesura que t’endinsaves en la pota, anàvem trobant les diferents parts, excepte els lligaments i els tendons, que ens van haver d’ajudar els professors.

Va ser una pràctica molt divertida i ens va semblar interessant veure com funciona el nostre organisme a partir d’una pota de pollastre.

El programa mereix molt la pena i animem a tothom a apuntar-s’hi.

Héctor i Ivan

El passat dimarts 28 d’abril ens vem adonar de l‘importància que té el sucre en la nostra dieta, juntament amb les conseqüències que porta abusar d’aquest nutrient.

També vem fer una hipòtesi sobre quin creiem que era el refresc amb més sucre entre: la coca-cola, la coca-cola zero, fanta de llimona i fanta de taronja. Per comprovar la hipòtesi vem pensar una xifra hipotètica que tindria de sucre amb 100g i la vem pesar en la bàscula. Vem calcular la quantitat de sucre que tenia realment la coca-cola i estàvem equivocats, pensàvem que tindría molt més.

Isaac 

3r ESO

Programa STEM’17

Els alumnes amb millor calificació de 3r d’ESO a l’assignatura de Ciències Naturals anem cada dimarts per la tarda a l’escola a fer classes experimentals amb estudiants voluntaris del programa Science, Technology, Engineering i Mathematics (STEM) de la Universitat Pompeu Fabra. Aquest programa, es va originar a Nova York i s’ha portat a molts països diferents per tal d’expandir la ciència en la nostra societat. A part de la ciència n’hi ha d’altres temes com les matemàtiques. El programa dura unes 10 sessions i, per grups, us explicarem una mica el que hem estat fent i aprenent:

Aquesta setmana hem disseccionat una pota de pollastre per veure les diferents parts que contenia, com per exemple: els tendons, els lligaments, els cartílags, els músculs, els ossos, la medul·la òssea, entre d’altres. Ens vam posar per parelles i vam seguir les instruccions que ens donaven els universitaris. Poc a poc, a mesura que t’endinsaves en la pota, anàvem trobant les diferents parts, excepte els lligaments i els tendons, que ens van haver d’ajudar els professors.

Va ser una pràctica molt divertida i ens va semblar interessant veure com funciona el nostre organisme a partir d’una pota de pollastre.

El programa mereix molt la pena i animem a tothom a apuntar-s’hi.

Héctor i Ivan