Química interactiva. 2n de batxillerat a la Universitat de Barcelona

Ahir, els estudiants de segon de Batxillerat van tenir oportunitat de comprovar la rellevància de la Química en la societat en una visita a la UB per realitzar l’activitat “Química interactiva”.
En primer lloc, després d’una breu xerrada introductòria, van estudiar la geometria i propietats de la molècula d’aigua utilitzant mètodes computacionals. Després, ja en els laboratoris de la facultat, van passar a la pràctica.
Descobrir què metalls contaminen una mostra d’aigua o sintetitzar resines amb propietats sorprenents van ser algunes de les coses que van poder dur a terme els nostres estudiants amb gran entusiasme.
A més, van aprendre per què s’utilitza Luminol per analitzar l’escena d’un crim i també com fer visibles empremtes dactilars que no ho són a simple vista.
Tot això, per descomptat, equipats amb les més modernes bates i ulleres de laboratori!
En primer lloc, després d’una breu xerrada introductòria, van estudiar la geometria i propietats de la molècula d’aigua utilitzant mètodes computacionals. Després, ja en els laboratoris de la facultat, van passar a la pràctica.
Descobrir què metalls contaminen una mostra d’aigua o sintetitzar resines amb propietats sorprenents van ser algunes de les coses que van poder dur a terme els nostres estudiants amb gran entusiasme.
A més, van aprendre per què s’utilitza Luminol per analitzar l’escena d’un crim i també com fer visibles empremtes dactilars que no ho són a simple vista.
Tot això, per descomptat, equipats amb les més modernes bates i ulleres de laboratori!
Rocio Garcia Campoy, professora de Química
![]() |
![]() |