Estratègia Digital
Què és l’estratègia digital de centre?
L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu i té com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC)
A l’institut Narcís Monturiol, la Comissió d’Estratègia Digital de Centre (CEDC), formada per 5 professors i professores i membres de l’Equip Directiu, estem treballant en la nostra EDC com a continuïtat del Pla TAC, elaborat i implementat del curs 2018 al 2021. Per tant, els nostres objectius de millora en els tres àmbits principals, per al trienni 2021-2024, són:
Llista prioritzada dels objectius segons necessitat, viabilitat, recuros i grau d’impacte.
Recursos i infraestructures | Competència Digital del Professorat | Competència Digital de l’Alumnat |
1. Millorar els protocols d’adjudicació, repartiment, seguiment i retorn dels dispositius individuals de l’alumnat i del professorat previstos en el Pla TAC de 2018-2021. Pla d’acció | 1. Millorar l’acollida digital del professorat, establint protocols clars a principi i durant el curs a partir dels previstos en el Pla TAC de 2018-2021. Pla d’acció | 1. Millorar el seguiment i avaluació de la CDA, a través de la coordinació dels departaments didàctics i els equips docents. Pla d’Acció |
2. Millorar els protocols d’ús, seguretat i comunicació d’incidències previstos en el Pla TAC de 2018-2021. Pla d’acció | 2. Millorar l’oferta de formació al professorat: Planificar i implementar cursos de formació interna de centre en l’àmbit de la CDP anualment. Pla d’acció | 2. Participar en el Programma d’Innovació Steamcat. Pla d’acció |
3. Millorar els protocols de comunicació de la normativa d’ús a la comunitat educativa previstos en el Pla TAC de 2018-2021. Pla d’acció | 3. Aconseguir la màxima participació del claustre en la Formació Interna de Centre (FIC). Pla d’acció | |
4.Millorar progressivament els espais del centre incorporant la tecnologia. 4.1 Crear una aula polivalent a través d’un projecte de centre col·laboratiu seguint el model de l’Aula del Futur. Pla d’Acció 4.2 Crear una aula informàtica temporal (curs 2021-22) per a l’alumnat de 2n ESO com a suport a les tauletes individuals de què disposen. Pla d’acció 4.3 Incorporar a les aules comunes i específiques panells interactius i dels dispositius individuals de l’alumnat de 1r i 2n ESO amb l’arribada de Chromebooks (PEDC). Pla d’acció |
La nostra aula polivalent
El curs 2021-22, hem iniciat un projecte de centre per poder transformar l’antiga aula d’informàtica en una aula polivalent, un espai educatiu a disposició de tota la comunitat educativa de l’institut Narcís Monturiol, equipat amb les noves tecnologies que donin suport a la innovació educativa i a metodologies d’ensenyament i aprenentatge cooperatiu. Es tracta doncs, d’una combinació d‘ESPAI, METODOLOGIA i TECNOLOGIA.
Hem volgut que tothom participi en la seva creació des del primer dia, per això el nostre pla d’acció previst és el següent: (clica les icones a cada escena per obtenir-ne més informació)
1ESO | 2ESO | 3ESO | 4ESO i BATXILLERAT | PROFESSORAT i PAS |
Activitat de llengua catalana: treball en grups per fer la descripció d’una aula polivalent i pluja d’idees Producte final: text descriptiu escrit i oral on es recullen les idees i propostes principals. Google docs i vídeo. | Activitat de llengua catalana i tecnologia: treball en grups per elaborar un qüestionari d’opinió adreçat a l’alumnat, al professorat i al PAS a partir de la lectura i debat de les descripcions fetes per l’alumnat de 1r ESO. Producte final: formulari a Google Forms. | Activitat de matemàtiques i tecnologia: treball en grups per a elaborar una pàgina web que mostri la recollida de dades, l’anàlisi de les dades i les conclusions que se n’extreuen, per poder fer una primera proposta de disseny de l’espai que volem crear. Producte final: pàgina web a Google Sites | Activitat de tecnologia i dibuix tècnic: treball en grups per elaborar una proposta de disseny digital a partir de les idees recollides fins al moment. Activitat d’economia: elaboració del pressupost real del projecte escollit. | Participació en els formularis d’opinió i espais de debat. Organització de la jornada de presentació dels projectes per a escollir el projecte guanyador. |