Ciències de la Vida, David Fernàndez i Enrique Hurtado de 4t d’ESO ens expliquen la primera sessió.

Ciències de la Vida, David Fernàndez i Enrique Hurtado de 4t d’ESO ens expliquen la primera sessió.

El primer dia d’STEAM vam aprofundir a la diferència entre éssers vius i morts
Ens van posar un vídeo que ho explicava. Bàsicament tenen 7 diferències. Per fer la pràctica ens van donar mostres de sorra amb materials que desconeixíem i observant com reaccionaven amb glucosa i aigua havíem de determinar si era un ésser viu o no.

Tot això ho vam anotar al nostre quadern de laboratori, cosa imprescindible en l’àmbit científic.
Els monitors ens facilitaven el material per treballar, (mostres, ingredients…) i nosaltres, amb una mica d’ajuda, havíem de fer els exercicis que ens indicaven.

David Díaz Fernández, alumne de 4t d’ESO

Ja hem començat l’STEM!!

L’STEM és un projecte que es realitza a l’institut amb alumnes de tercer i quart on es tracten temes de ciències diverses amb alumnes universitaris que s’estan treient un màster com a professor.
Aquest any, el primer tema que tractarà són les ciències de la vida. Com podem diferenciar els éssers vius? Quines característiques tenen aquests éssers? D’aquestes i d’altres preguntes podrem trobar la resposta en aquestes 10 sessions on ens acompanyaran l’Elena i el Costa, els dos doctorands encarregats de fer de mentors.
Enrique Hurtado, alumne de 4t d’ESO