2n d’ESO al MNAC

UNA EXCURSIÓ INTERACTIVA AMB JOCS PER REPASSAR I APRENDRE SOBRE EL LLENGUATGE DE LES IMATGES
Avui, 9 de febrer, els de la classe de 2n d’ESO B i la meitat de 2n d’ESO C han anat al museu del MNAC.
En aquesta sortida no vam fer una visita guiada pel museu mentre ens explicaven milions de coses de les quals després no recordaríem. Vam estar fent activitats de col·laboració en grups completament aleatoris, per tant, vam treballar amb gent que potser no coneixíem del tot.
En primer lloc, ens van explicar que les imatges tenen grans missatges i, que això, ja no es valora tant avui en dia perquè ara veiem imatges cada dos per tres i abans en vèiem molt poques.
Després, el guia, ens va donar a cada persona una targeta, on posava el seu comptat (grup al qual pertanyia) i el seu càrrec (abat, noble, artista o serf), seguidament, tots vam anar a una sala amb pintures religioses a la part d’art romànic a fer la primera activitat.
L’activitat tractava de posar-se amb el teu comptat i resoldre quatre enigmes que tenien a veure amb les pintures. Una vegada vam resoldre les endevinalles vam poder obrir una caixa que amagava tres monedes.
A continuació, ens vam dirigir a una sala plena de quadres d’estil gòtic, on cada grup va estar inspeccionant uns quadres per veure quines característiques tenien, com per exemple, si hi havia jerarquia, devoció, etc.
Una vegada finalitzada la inspecció, el guia en va mostrar unes imatges i unes característiques i, va dir que només una de les imatges tenia totes les característiques.
Per finalitzar la visita, vam tornar a la part de l’art romànic per veure l’Absis de Sant Climent de Taüll.


Nora de 2n d’ESO.